Dag 4. 19 september 2019 - Reisverslag uit Ipswich, Verenigde Staten van Anja Rooij - WaarBenJij.nu Dag 4. 19 september 2019 - Reisverslag uit Ipswich, Verenigde Staten van Anja Rooij - WaarBenJij.nu

Dag 4. 19 september 2019

Blijf op de hoogte en volg Anja

19 September 2019 | Verenigde Staten, Ipswich

Vandaag de auto opgehaald in Boston. We hebben een Chevrolet Equinox. Een zeer ruime All WheelDrive. Zwart, automaat en heel luxe. Met aparte navigator. Als eerste stop natuurlijk een winkelcentrum (mall) want we wilden een koelbox met water en wat ander voedsel. Want ook. In Amerika weet je maar nooit of je onderweg wat tegenkom om te eten en drinken. Daarna naar het stadje Salem gereden. Het stadje waar in 1962 massaal op heksen werd gejaagd. Via het Witch museum en the Salem Dungeons is het echte verhaal nu helemaal duidelijk. Er zijn wel aardig dat heksen opgehangen maar lang niet zoveel als destijds in Europa. De kern van het gebeuren is dat de mensen van destijds voor alles wat ze overkwam (slechte oogsten, ziektes etc) een reden moesten hebben. En daarbij waren de vrouwen en meisjes in die tijd niks waard. Ze mochten ook niks. Een paar jonge meisjes die zich zwaar verveelden hebben dit hele gebeuren opgezet. Ze werden een soort van ziek en verweten dat een donkere vrouw die bediende bij de lokale dorpspriester. Die priester heeft dat aangegrepen om het witches- verhaal in te zetten. Dit heeft vele het leven gekost, Ze werden namelijk opgehangen, en helaas daar konden ze niet tegen.

Na Salem naar Halibut State Parc gereden en even genomen van de stilte en het mooie uitzicht over de oceaan. We zijn de eerste dag geëindigd in Ipswich. Hotel heet ArborInn. 9 kamers, waarvan wij de laatste nog konden krijgen nr. 9 dus...

We hadden gedacht in newbury Port uit te komen, maar dat i net niet gelukt. Morgen zien we wel hoe het er daar uit gaat zien.