Dag 5 - 20 september 2019 - Reisverslag uit Old Orchard Beach, Verenigde Staten van Anja Rooij - WaarBenJij.nu Dag 5 - 20 september 2019 - Reisverslag uit Old Orchard Beach, Verenigde Staten van Anja Rooij - WaarBenJij.nu

Dag 5 - 20 september 2019

Blijf op de hoogte en volg Anja

20 September 2019 | Verenigde Staten, Old Orchard Beach

Vandaag niet zoveel kilometers afgelegd maar wel heel de dag onderweg geweest. Vanuit Ipswich gereden via de scenic route over de 1A naar Newburyport. De bedoeling daar was een whale watching te gaan doen. Jammer genoeg ging er vandaag maar 1 afvaart en die was te laat voor ons schema. Vanuit Newburyport gereden via Hampton Beach en Salisbury ( waar we nog even lekker op het strand hebben gezeten) naar Portsmouth. De kust zijn is schitterend en druk bezocht door toeristen en voornamelijk surf liefhebbers. In Portsmouth geluncht en een rondje gelopen. Gezellig haven stadje. En het weer is perfect. Volle zon en zo’n 25 graden. Dus prima weer om te wandelen en rond te kijken.

Vanuit Portsmouth naar Cape Neddick Light. Dit is een vuurtoren op een eilandje (mini) net voor de kust. Je kunt het stukje grond niet als toerist betreden , maar er staat wel een huis van de vuurtorenwachter op. Deze wordt bevoorraad met een lijn over het water met daar aan vast een bak waar het eten enz mee wordt getransporteerd.

Even rond gelopen en natuurlijk wat foto’s gemaakt.

Vanuit dit punt door gereden naar ons motel; The New Oceanic Inn. Was een aanbieding via Booking.com... Tja wat zal ik er van zeggen. Het meest duidelijk is : “vergane glorie “ Nou ja het hele plaatsje is vergane glorie . Maar ligt wel aan de oceaan. En het is er best druk. Een beetje hippie gevoel krijg ik erbij. Er loopt dwars door het dorp een trein lijn. En de treinen in de USA zijn lang en langer. Dus ik hoop dat ze niet ‘s nachts rijden, dan trillen we het bed uit.

Vanavond gaan we voor het eerst de Amerikaanse keuken proberen. Ben benieuwd . Morgen hoor je weer meer over de roadtrip. Op het programma staan Portland, Pecks Island en het hotel Econo Lodge.