Dag 7 - 22 september 2019 - Reisverslag uit Bar Harbor Manor, Verenigde Staten van Anja Rooij - WaarBenJij.nu Dag 7 - 22 september 2019 - Reisverslag uit Bar Harbor Manor, Verenigde Staten van Anja Rooij - WaarBenJij.nu

Dag 7 - 22 september 2019

Blijf op de hoogte en volg Anja

22 September 2019 | Verenigde Staten, Bar Harbor Manor

En dan ben je jarig.... in Amerika. Nog niet eerder zo’n bijzondere verjaardag mee gemaakt..Hahaha. Vertrokken uit Freeport na het ontbijt in de EconoLodge. Prima ontbijten...met voor mij een vers zelf gebakken waffle. Dat kon ik mij niet laten ontgaan. En omdat het een bijzondere dag is, zijn we na een uurtje gestopt bij een Dunkin Donut. Ze hebben daar prima cappuccino , niet te veel en goed van smaak. En weer mezelf getrakteerd op Donut Holes. De weg leidde vandaag naar ons eerste nationale park. Acadia National Park. De plaats die daar tegenaan ligt is Bar Harbor. Vrij noordelijk in de staat Maine. tegen half 3 aangekomen bij het visitors centre, waar we gelijk de nationale parken pas hebben gekocht. Voor 80 USD kun je alle parken in the States bezoeken en hoef je nergens meer entree te betalen. Perfecte deal want een losse dagentree kost gewoon 50 USD.

Om het park een beetje te overzien eerste de ‘loop’ gereden van zo’n 27 Miles. Een eerste indruk. Onderweg nog maar even een eerste hier gemaakt van zo’n 5 km rondom Jordan Pond. Leuke en af en toe spannende wandeling. Met wat beklim en geklauter.

En tijdens de rondrit het en der gestopt om van het schitterende uitzicht te genieten. We zagen zo af en toe al de aankondiging van de Indian Summer. Nog lang niet alles, maar het is in aantocht.

De overnachting hebben we geboekt voor 2 nachten in Gallager’s Travels. Dit omdat er morgen terug willen het het park om nog een cruise te maken en een stevige hike er achter aan.

Dit keer geen kamer, maar een huisje. Met 2 slaapkamers en een mini keukentje. Zal morgen hiervan wat foto’s maken, want het is nu al pikkedonker dus dan zie je zo weinig op de foto.

Als afsluiter van de dag hebben we Amerikaans gegeten . Meatbals als voorgerecht (samen delen) en Steak (12 zo) als hoofdgerecht, ook samen delen. Het was weer heerlijk. Trouwens dat samen delen doen we met ieder avondmaal. De porties hier zijn zo groot dat Ellen (normale eter) en ik (kleine eter) ruim voldoende hebben aan 1 portie. En als je dat even toelicht aan de serveerster dan krijg je braaf 2 borden en 1 gerecht . Geen probleem!!!!

Morgen is dus de hele dag in het park en een 2e nacht in Gallager’s Travels. Ben benieuwd wat we dan weer mee maken. Tot morgen

• 23 September 2019 - 16:56

Monique:

leuk om het allemaal te kunnen volgen,en zeker ook hele leuke foto's.

dikke kus van Mij xxx