Dag 14 - 29 september 2029 - Reisverslag uit Burlington, Verenigde Staten van Anja Rooij - WaarBenJij.nu Dag 14 - 29 september 2029 - Reisverslag uit Burlington, Verenigde Staten van Anja Rooij - WaarBenJij.nu

Dag 14 - 29 september 2029

Blijf op de hoogte en volg Anja

29 September 2019 | Verenigde Staten, Burlington

Zondag perfect weer met de hele dag zon . Temperatuur als hoogst 65 graden Fahrenheit , maar in het zonnetje heerlijk.

Vanmorgen op de bijna standaard geworden tijd (08.45 uur) vertrokken uit White Trellis Motel in North Conway. Vandaag is een semi rijdag. We moeten zo’n 140 Miles overbruggen. Dat is als je zonder te stoppen doorrijd een uur of 5 over de leuke weggetjes, Maar zonder stoppen rijden dan doen we nooit..... :-). In ieder geval gaat er gestopt worden voor koffie bij Dunkin Donuts. Want ondanks alle andere opties die we geprobeerd hebben blijft de koffie bij Dunkin Donuts echt top. Op de route staat in ieder geval een Scenic Highway genaamd de Kancamagus Highway, loopt op de 112 West. We gaan namelijk richting Vermont en dat is westelijk van New Hampshire.

En de Kancamagus Hight is super scenic !!!!. We zijn zeker 5/6 keer gestopt om mooie foto’s te maken en te genieten van uit uitzicht. Onze middag stop werd The Lost River. Dat was gepland , op basis van tips uit onze boekjes. We hadden geen idee wat we konden verwachten. En onze verrassing was dan ook groot toen we bij de entree van The Lost River een bord lazen dat we rekening moesten houden met stevige schoenen en minimaal 1000 traptreden. En mensen met een hartproblemen beter niet konden deelnemen. Nou het was magnifiek. Kijk maar op de foto’s. Een wandeling door een stukje bijzonder natuur met inderdaad merendeels ondergronds een rivier. Vele grotten met kruip door/sluip door weggetjes. Trappen en uitzicht plekjes, absoluut bijzonder. Het was een tocht van ongeveer 2 uur en kostte 21 USD p.p. Maar zeer de moeite waard. Genoten.

Vanuit dit bijzonder plekje , waar we op het hoogste punt nog lekker een boterhammetje met kaas hebben gegeten, de routeplanners richting onze overnachting gestuurd. We gaan namelijk naar Lake Champlain. Dit is een vrij fors meer aan de grens van de staat Vermont. De plaats waar we overnachting is Burlington, Hotel Baymont Inn. 2 nachten blijven we hier in een ruime kamer met 2 queensize bedden en ontbijt. En ontbijt bij je kamer prijs is in Amerika niet zo gebruikelijk. Meestal moet je zelf maar een ontbijt weten te scoren ergens in de buurt van het motel/hotel. Dus dit is soort van Luxe. Morgen gaan we in ieder geval een cruise maken over het Lake Champlain. Ben heel benieuwd. Burlingtron zelf moet ook een gezellige en interessante plaats zijn.

Dus zeg ik maar weer eens “ Oet Morn” ..... HaHa