Dag 15 -30 september 2019 - Reisverslag uit Burlington, Verenigde Staten van Anja Rooij - WaarBenJij.nu Dag 15 -30 september 2019 - Reisverslag uit Burlington, Verenigde Staten van Anja Rooij - WaarBenJij.nu

Dag 15 -30 september 2019

Blijf op de hoogte en volg Anja

30 September 2019 | Verenigde Staten, Burlington

Vandaag is het maandag, we zijn nu precies 15 dagen in New England . En we hebben alle staten aangetikt. Massachusetts , Maine, New Hampshire en Vermont. Vandaag stond in het teken van Champlain Lake. Een giga groot meer tussen de staten Vermont en New York en deels Canada, Quebec. De naam komt van de ontdekker Mr. Champlain. (Europeaan-natuurlijk).

De grootste stad aan dit meer is Burlington. Nou daar waren we niet van onder de indruk. Weinig interessante bouw en zeker weinig creatieve, of historische inrichting. Wat opviel , ondanks dat het geen wereldstad is, dat er veel daklozen op straat lagen, zaten of sliepen. Dat geeft nooit een leuk aanzicht op een stad. De Lake Boardwalk werd groots aangekondigd maar was simpel. En dat was het dan ook. Geen leuke cafeetjes, of restaurantjes langs het water. Een park en een looppad. Dan had je het gehad.

Om het meer zelf te bekijken zijn we op een “narrated” cruise geweest. OF te wel een 1,5 uur durende rondvaart met een praatje . Helaas was het i.p.v. zonnig (wat de weer-app had beloofd) bewolkt en soort van ‘best fris’. Zie foto van Ellen aan boord.

Op zich een mooie tocht met een verhaal hoe en wanneer het meer ontdekt en gebruikt was . Gebruikt om te vechten tegen de Engelsen en natuurlijk ook commerciële redenen. Nu is het een eco gebied en vooral gebruikt door de toeristen. Maar er is volop vis en die wordt er nog wel uitgehaald.

Na deze cruise zijn we een rond rit gaan door over de eiland die midden in dit meer liggen. Dit was zeker net zo mooi als de cruise. De eilanden zijn met bruggen met elkaar verbonden en soms zijn ze op stukken zo smal dat je aan twee kanten een mooi uitzocht hebt. Ze zijn wel bewoond maar niet druk. Veel gras, weilanden , geen bergen en 1 goed berijdbare weg , de 2 west.

Op 1 van de eilanden in het State park een korte wandeling gemaakt, zonder hoogte verschil en langs het water, wat ook wel weer een lekker is voor je benen, om niet te kleven klimmen. HaHaHa.

Vanaovnd gaan we eten in een om de hoek gelegen Ray’s Sea Food restaurant. Van buiten ziet het er niet uit maar volgens de recensies is het eten er prima. We gaan het weer meemaken......1 big adventure, even the Dinners.... :-)