Dag 20 - 05 oktober 2019 - Reisverslag uit Hatfield, Verenigde Staten van Anja Rooij - WaarBenJij.nu Dag 20 - 05 oktober 2019 - Reisverslag uit Hatfield, Verenigde Staten van Anja Rooij - WaarBenJij.nu

Dag 20 - 05 oktober 2019

Blijf op de hoogte en volg Anja

05 Oktober 2019 | Verenigde Staten, Hatfield

Jeee.... we hadden vandaag eindelijk weer een zonnige dag. Vanmorgen was het rond de 0 graden, ‘s nachts had het zelfs gevroren. Maar al snel kwam de zon erbij en is het de hele dag strak blauw geweest en uiteindelijk werd het boven de 60 graden Fahrenheit (15-16 Celsius) en met de zon erbij perfect te doen. Als eerste zijn we vanmorgen gestopt in Hancock Shaker Village. Dit was t/m 1947 een woongemeenschap vanuit een geloofsovertuiging . De eerste shaker’s kwamen uit Manchester Engeland. En wilde van de druk van de toenmalige godsdiensten af. Op het hoogtepunt waren er in Amerika meerdere zulke gemeenschappen. Diegenen die wij bezochten heeft het langst geduurd en had bijna 600 leden. Maar door gebrek aan mannen, die doordat ze goed waren opgeleid, verleid werden door de gemakken van de modernere wereld is de gemeenschap op geheven. Het schijnt dat er alleen ergens in Maine nog een groepje van 3 vrouwen over is. Op zich jammer want hun gedachtengoed was prima. Goed voor elkaar , goed voor de natuur , goed voor de wereld. Het grappige was dat we eigenlijk te vroeg waren, maar het mannetje van het “openluchtmuseum “ stond al wel in zijn auto op de P. Toen hij ons zag, kwam hij naar ons toe en vroeg of we het verhaal van de Shaker’s wilde weten. Nou best wel, dus weer een Prive gids...Hahahah

Daarna via weer een scenic route , genaamd de Mohawk trail, naar Greylock Mountain gereden. Prachtige route. Zeker met de zon erbij genieten. De Greylock Mountain met de auto omhoog gereden om daar in de file te moeten staan voor een P-plaats. Maar het uitzicht was spectaculair. We konden , omdat het super helder was, zo’n 150 km ver weg kijken. We zijn ook nog de battle memorial toren beklommen om nog meer uitzicht te hebben. De moeite waard.

De tijd ontbrak ons om nog een echte hike te maken, dus na Greylock Mountain doorgereden naar onze overnachting bij de Hatfield Inn in Hatfield. Ook weer een grote kamer met 2 grote bedden en de auto voor de deur .

Het avondeten hebben we gedaan in de Grill & Chill. Een beetje als een pub. Bar, TV en goed eten. We hadden balletjes gehakt met heerlijke saus, pesto en kaas vooraf, en ravioli met kreeft, krab en garnaaltjes met alfredo saus en spinazie als hoofdgerecht. Jummie, Jummie Jummie. En ondanks dat we 1 hoofdgerecht delen, kregen we het bord niet leeg. Dat komt vaker voor. We doen steeds samen 1 voorgerecht en 1 hoofdgerecht. En toch krijgen we het niet altijd op!!!!! Scheelt wel enorm in de kosten... Hahahah. Morgen gaan we richting Putnam, Tijd voor een goede wandeling in het national Forest aldaar. Je hoort hoe dat is verlopen morgen.