Dag 23 - 08 oktober 2019 - Reisverslag uit Sandwich, Verenigde Staten van Anja Rooij - WaarBenJij.nu Dag 23 - 08 oktober 2019 - Reisverslag uit Sandwich, Verenigde Staten van Anja Rooij - WaarBenJij.nu

Dag 23 - 08 oktober 2019

Blijf op de hoogte en volg Anja

08 Oktober 2019 | Verenigde Staten, Sandwich

Vandaag opgestaan bij duidelijk minder weer dan gisteren. Helaas bewolkt en het is de rest van de dag ook niet opgeklaard. Wel droog gehouden en dat lijkt een heel stuk beter dan wat er voor de komende (en laatste ) paar dagen wordt opgegeven. Maar we hebben wel weer een bijzondere dag ervan gemaakt. De eind bestemming voor vandaag is Sandwich. Inmiddels weer in de staat Massachusetts . Dan zijn we weer rond. Maar eerst nog wat stops in Rhode Island gemaakt. Onder andere bij de Dunkin Donuts, want ondanks andere probeersels blijven zij toch de lekkerste koffie hebben. En daar heb je als Europeaan echt behoefte aan. De gewone koffie tenten serveren standaard slootwater...Hahaha. Even voor half 12 waren bij ons hoogtepunt van de dag. Newport en de Cliff Walk. De cliff walk is een stevige wandeling over de kliffen rondom een super super dure wijk waar alleen huizen staan van minimaal dik boven de 10 miljoen op een lap grond waar de voetbalvereniging jaloers op zou zijn en met uitzicht op de oceaan. Het pad langs de kliffen en de oceaan is bewaard gebleven omdat vissers in het verleden daar heel veel moeite voor hebben gedaan, want de bewoners van de stukken grond wilden liever geen “bezoekers” rondom hun property!!!. Gelukkig dus voor ons want het was een prachtige wandeling. De dure grote huizen konden we niet allemaal goed zien, want natuurlijk stonden er hekken en heggen omheen....Tja... Verder was er op dit stuk ook een universiteit gevestigd. De Salve Regina University. De campus was super groot met heel veel gebouwen en 3 grote gebouwen die uitkeken op de oceaan. Het pad was deels bestraat maar ook grote stukken rotsen. En dan op de klif langs de hoog opspattende oceaan, erg indrukwekkend. totaal zo 13 km afgelegd heen en terug.

We waren rond half 3 weer bij de auto en direct op zoek naar de dichtstbijzijnde Dunkin om ons te trakteren na zo’n stevige hike op een goede koffie. Daarna richting de eindbestemming voor de komende 3 nachten. Sandwich Inn & Suites. In het plaatsje Sandwich (logisch). Een top locatie. Een grote ruime keuken met alles erin (Gasfornuis, koelkast, magnetron, waterkoker) en een aparte slaapkamer met 2 bedden en daarnaast nog een ruime badkamer. Nou wat wil je nog meer. Leuk parkachtig complex. Dus niet alle kamer opeen rijtje maar ietwat verdeeld over een groter stuk. Aanrader. Mag ook wel voor 3 nachten leek ons zo. En zo duur is het ook niet. Morgen gaan we naar Martha’s Vineyard. Dit eilandje ligt hier voor de kust. Zo’n 40 minuten rijden naar de Ferry. Aangezien morgen de minste regen wordt voorspeld doen we deze trip dan.

Want donderdag wordt het weer nog slechter. :-( :-(.

Ondanks dat wordt het vast weer een memorabel dag. Tot morgen luitjes.

• 09 Oktober 2019 - 09:19

Amber:

En dan is de reis al weer bijna teneinde! Genieten nog even van de laatste dagen en qua weer ben je vast goed voorbereid op de terugkomst want hier is het net zo!

• 09 Oktober 2019 - 09:28

Monique:

nog even genieten meisje,dan begint het gewone leven weer.
    Alhoewel,bij ons verloopt het meestal niet zo gewoon hahahaha

kus,kus

ps: mis je wel hoor