Dag 7 : 08 juni 2023 - Reisverslag uit Mojstrana, Slovenië van Anja Rooij - WaarBenJij.nu Dag 7 : 08 juni 2023 - Reisverslag uit Mojstrana, Slovenië van Anja Rooij - WaarBenJij.nu

Dag 7 : 08 juni 2023

Blijf op de hoogte en volg Anja

08 Juni 2023 | Slovenië, Mojstrana

Vandaag weer een rij-dag. Vanuit Oostenrijk richting Kroatië. Met een tussenstop in Slovenië.

Aardig wat kilometers gemaakt maar wel prachtige kilometers!

Als eerste via de Gerloss-pass gereden. Om uit te proberen of de camper een stijle weg kan hebben. Dat ging prima.

Dus daarna op weg naar de Grossglockner-pass. Ruim 2700 meter in hoogte en zo’n 36 haarspeldbochten, als je de hele weg uitrijdt.

Dat hebben we niet gedaan , we hebben er 27 gehad : 15 op weg naar boven en 12 naar beneden. In de 2e versnelling omhoog en in de bocht in de 1e versnelling . Naar beneden in de 2e of 3e versnelling en steeds bij remmen. Machtig leuk om te doen. Niet natuurlijk als je last hebt van hoogtevrees …. Hahaha.

Onderweg een paar keer gestopt om van het uitzocht te genieten. En , let op, SNEEUW !!!! En best nog aardig wat. (Zie foto’s)

Daarna richting de grens met Slovenië . Om in Slovenië te komen moet je een 7500 meter lange tunnel door. En dat kost geld natuurlijk….

Het laatste stukje naar de overnachting-camping over de snelweg gedaan.

Morgen gaan we ook weer een stuk via de snelweg want we willen op een redelijk tijd, rond 3 uur, bij de Plitvice meren aankomen. Daar blijven we wat langer. Denk een dag of 3. En dat is ook gelijk ons verste punt op deze reis.

Het weer is tot nu toe nog steeds prima. Waar we nu staan is het bewolkt maar droog en en qua temperatuur zo’n 20 graden op het einde van de dag. Goed te doen vinden we.

Kleine camping maar wel charmant. Tot morgen voor het vervolg verhaal. :-)

• 08 Juni 2023 - 22:22

Linda: