13 juni 2023 dag 12 - Reisverslag uit Senj, Kroatië van Anja Rooij - WaarBenJij.nu 13 juni 2023 dag 12 - Reisverslag uit Senj, Kroatië van Anja Rooij - WaarBenJij.nu

13 juni 2023 dag 12

Blijf op de hoogte en volg Anja

13 Juni 2023 | Kroatië, Senj

Vandaag de 2e dag in Senj. Het idee was eerst om naar Senj te gaan fietsen. Maar 4,2 km. Tot dat we op de camping aankwamen en ons realiseerden (te laat) dat het behoorlijk steil was om weer van de camping af te komen. Als we slim waren geweest hadden we bij aankomst de fietsen gelijk van de camper afgehaald en ze boven aan bij de parkeerplaats neergezet. Helaas te laat gerealiseerd en de fietsen helemaal mee genomen met de camper naar onze plaats. Dus dan miet je een list verzinnen om toch naar het stadje Senj te kunnen gaan, zonder de fietsen tegen de super steile weg op te zeulen.

Het plan werd We gaan lopen naar Senj en nemen een taxi terug. Het lopen was wel is waar langs de weg, maar wel een mooi uitzicht over de baai.

Senj is een stadje van meer dan 3000 jaar oud en 1 van de oudste steden langs de Adriatische kust.

Dat belooft wat dachten wij. Het oude centrum was inderdaad oud. Helaas niet goed onderhouden . Sommige stukken toeristisch met restaurantjes en mooie betegeling. Andere stukken met veel verlaten panden en volledig verlaten tot ruïnes aan toe. Wel een leuk haventje en een soort van boulevard.

Na het rondje door dit gedeelde te hebben gedaan op een plein even geluncht en toen naar de supermarkt . De koffie was bijna op en dat lust ik erg graag. Heb namelijk mijn eigen espresso apparaat meegenomen. Daar moeten coupes in en die hebben ze niet in iedere supermarkt. Dus naar de grootste in het stadje. En jawel gelukt.

Na de boodschappen te hebben gedaan, het 1e taxi bedrijf gebeld. Die antwoordde in heel gebrekkig Engels/Duits : bel maar terug over 10 minuten. Dus dan bel je gelijk het 2e taxi bedrijf (meer waren er ook niet - en er was ook geen taxi verzamelplaats)

Dus uitgelegd waar we stonden en waar we naar toe wilden . Ok zei de meneer aan de andere kant, 20 minuten komt die.

Je snapt het al, die kwam niet. Weer gebeld waar die bleef. Nou die dacht dus dat hij ons bij de camping op moest halen ipv bij de supermarkt . Sorry nog ff geduld 5 minuutjes . Werden er 10, maar daar was hij dan. Een 6 persoonsbusje kwam voorrijden. En 15 minuten later en 30 euro armer waren we weer op de camping. Ruim op tijd om nog ff in een zeer koude baai een verfrissende duik te nemen, en lekker te lezen tot het tijd is om te douchen en weer op de plaat ons eigen eten klaar te maken.

Gisteravond hebben we in het eethuisje van de camping gegeten en dat was prima. Lekker , lokaal en voordelig.

Morgen vertrekken we richting Italië . Ik hou je op de hoogte.

• 13 Juni 2023 - 17:46

Linda:

Dat is wel “camperlife” zo direct aan het strand! Volgens mij hebben jullie het uitstekend naar je zin [e-1f604]