7e dag : 01 juli 2024 - Reisverslag uit Covilhã, Portugal van Anja Rooij - WaarBenJij.nu 7e dag : 01 juli 2024 - Reisverslag uit Covilhã, Portugal van Anja Rooij - WaarBenJij.nu

7e dag : 01 juli 2024

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja

01 Juli 2024 | Portugal, Covilhã

Het is weer een reis-verplaats dag geweest. Van Alijo naar Covilha. De route loopt door het gebergte en Nationaal park Siërra da Estrela de hoogste bergketen van Portugal. En ligt langs de Spaanse grens. We gaan deze grens niet over hoor, we blijven de hele reis in Portugal

Onderweg een paar keer gestopt. Als 1e in Linhares. Dat was een mooi oud stadje met boven op de heuvel een oud ford. Straatjes super smal. Maar toch past de auto er net doorheen, Toen stond er op een reis blog dat het plaatsje Salgueiro de Baixo interessant was, schapenhouders zouden er door heen lopen en het leek of de tijd had stilgestaan.

Nou dat klopte …. Geen schapen,,,, geen leuke straatjes en ja de tijd was daar al enige tijd niet verder gegaan. Dus maar snel een bammetje gegeten en vertrekken.

Op weg naar het hoogste punt in Portugal : Torre. Daar leek je inderdaad op de top van de wereld te zitten. Toch maar net wat hoger dan 1700 meter.

Rondje gemaakt en koffie gedronken en jawel….. Kudde met schapen, herder en hond trokken aan onze ogen voorbij. Niet op de plek waar het volgens de blog zou zijn, maar toch gezien ,

Leuke bergweggetjes gereden met bijna haarspeldbochten dus ik heb weer genoten.

Onze 4e Pousada staat net even buiten Covilha. Dit was ooit gebouwd als sanatorium in opdracht van de spoorwegen om hun werknemers te genezen van TBC. Gebouwd gedurende de jaren 1928-1936 en in gebruik genomen in 1944. Totaal aantal bedden ooit was 284.

Sinds 2014 is dit gebouw een Pousada. Best groot met een grote tuin en uitzicht op het dal.

Er is ook een zwembad maar dat is vrij klein. En het binnenbad vereist een badmuts……. Laten we die nou niet hebben meegenomen. HaHa. Morgen wordt een wandel-dag. Dus inspanning en zweten met deze temperaturen :-)

• 01 Juli 2024 - 20:04

Marja:

wat een pracht historische zaken heeft Portugal ….

geniet van het wandelen morgen en insmeren die kuiten! Benieuwd naar die foto’s weer.

• 01 Juli 2024 - 22:20

Ma:

Ik denk dar het een vermoeinde en interessante dag wordt. Dus sterkte. Veel liefs.